Hjælp til din S4 tyverialarm

Her finder du brugervejledninger og svar på ofte stillede spørgsmål

 

 

Spørgsmål til S4 alarm

Kan jeg betjene alarmen via app, PC og fjernbetjening?

Du kan bruge fjernbetjening til din S4-alarm.

Hvorfor virker min fjernbetjening ikke?

AFVENT

Undersøg om alarmpanelet viser fejl ”Systemfejl” vha. trykke PIL NED.
Viser display ”LO-BAT FJB” skal batteriet/-erne udskiftes. 
Læs mere derom i afsnittet Fjernbetjening, sådan får du nye batterier [link dertil]
Hvis problemet ikke bliver løst efter batteriskift, skal fjernbetjeningen udskiftes.
Fjernbetjeninger er et tilkøb til anlægget.

Anlægget kan altid betjenes på alarmpanelet vha. kode, også når fjernbetjeningen ikke virker. 

 

Hvordan skifter jeg batteri i en fjernbetjening?

Du udskifter selv batteriet i fjernbetjeninger. 
Bestilling og udskiftning af batteri(er) er ikke omfattet af abonnementet. 
Husk at tjekke batteritype på det gamle batteri, når nyt købes. 
Batterierne kan typisk købes i supermarkeder, på tankstationer, hos fotohandlere etc., men kan med fordel bestille batterierne på G4Sshoppen.dk.

Bruger 1 stk. CR-1/3N pr. fjernbetjening.

Centralen lyser GUL ved batterisymbolet og sender besked til kontrolcentralen.

Lys på alarmpanelet

 

Virker min alarm stadig, hvis jeg opsiger min fastnettelefon?

Sender dit anlæg via et modem, kræver det en fastnet telefonforbindelse, ellers kan anlægget ikke sende alarmer.
Har du spørgsmål til, om anlægget sender via modem, kan du ringe til 70 33 00 40 - vælg Teknisk support.

Kan jeg have kæledyr/robotstøvsuger, når jeg har alarm?

Har du husdyr, kan du vælge at bruge skalsikring. Alternativt kontakt os for at finde en løsning, hvorved f.eks. større eller flere husdyr kan færdes frit i i boligen.  

En G4S vagt eller montør, går ikke ind i en bolig, hvor der forefindes hund, uden denne er under opsyn.

En robotstøvsuger kan ”agere” som husdyr, køre ind i ting, som derved bevæger sig og aktiverer sensoren. 
Er du i tvivl om robotstøvsugeren aktiverer alarmen, kan du tilkoble anlægget, placere dig et sted, hvor du ikke fanges af rumsensorerne og så lade støvsugeren udføre det ønskede. 
Går alarmen i gang, kan du straks derefter frakoble alarmen.  
Ønsker du at ændre dit anlæg pg.a. du har fået husdyr eller robotstøvsuger, kan du kontakte G4S via kundeservice@dk.g4s.com 

Hvad sker der ved strømsvigt?

Ved strømsvigt skifter anlægget automatisk til backup batteri i centralen, og giver kontrolcentralen besked.
Når strømmen reetableres, genoplades backup-batteriet i centralen og anlægget kører igen via 230V.

Det er abonnentens ansvar, at sørge for tilførsel af 230V til anlægget. 
Kørsel på strømsvigt er ikke inkluderet i et abonnement. 

Hvis strømmen ikke kan reetableres, kontakt G4S kontrolcentral på telefon 70 33 44 55,
Tryk 1 for ”Har alarmen været i gang” og afgiv kodeordet.

Generelle spørgsmål vedr. alarm

Alarmen har været i gang. Hvad nu?

Har du frakoblet din fejlalarm, er der ingen grund til at kontakte G4S kontrolcentralen.

Lykkes det dig ikke at frakoble alarmen, vil G4S kontrolcentral kontakte dig. Du skal altid oplyse det aftalte kodeord, når du taler med kontrolcentralen. Derfor er det vigtigt, at alle brugere kender kodeordet.  

Hvordan ændrer jeg kodeord / tilkaldepersoner / telefonnr.?

 Send en e-mail til data@dk.g4s.com med dine rettelser samt dit navn, telefonnummer samt gerne et anlægsnummer, så ringer vi dig op. Husk at du skal oplyse dit kodeord.

Skal G4S have besked, når jeg tager på ferie?

Ved ferie kan du skrive til os på data@dk.g4s.com 
- husk at oplyse dit anlægsnummer.

Du vil efterfølgende modtage en kvittering på mail, når de ønskede oplysninger er opdaterede.

Hvilket nummer ringer G4S fra, når alarmen går i gang?

Hvis tyverialarmen aktiveres, ringer G4S fra telefonnummer 70 33 44 55. 
Det er således en god ide, hvis du og dine tilkaldpersoner, indkoder dette telefonnummer på telefonen, så I kan se G4S Kontrolcentral forsøger kontakte jer.

Hvordan får jeg nye skilte?

Mærkater og skilte kan bestilles via kundeservice@dk.g4s.com
Det er udelukkende G4S der opsætter mærkater og alarmskilte. 
Hvis du udskifter døre/vinduer, skal du selv sørge for at ødelægge de gamle mærkater/skilte derpå.
Mærkater/skilte opsættes uden beregning  inden for 2 uger / 10 arbejdsdage og udføres ved lejlighed.
Såfremt dette ønskes hurtigere eller med fast dato er det mod betaling. 

Har du stadig brug for hjælp?

Ring til os - vælg teknisk support

Ring 70 33 00 40